La professora de la Universitat de Girona va participar en les IV Jornades de Turisme Religiós el passat dimarts
Una cinquantena de
persones van assistir a la penúltima conferència de les jornades montserratines
(FOTO: Lluís Bages)
|
Barcelona, 7 de març del 2013. – La xerrada “La imatge dels espais religiosos des de
la perspectiva turística” de la professora de la Universitat de Girona (UdG)
Núria Galí va servir per presentar les
conclusions finals d’un treball realitzat sobre la imatge turística de la Vall de Boí. Les dades evidencien que la percepció del lloc és sobretot
religiosa malgrat els diversos àmbits temàtics que inclou, com un parc
nacional, una estació d’esquí, nou esglésies, un balneari o esdeveniments
culturals.
Per
a dur a terme l’estudi van examinar-se les fotografies que els turistes havien
compartit a la pàgina web Flickr sobre la Vall de Boí. Això correspon a la
imatge percebuda que es té de l’espai turístic que, segons va explicar la professora,
es tracta de la visió personal del lloc visitat que s’ha donat a conèixer
gràcies a les xarxes socials o a les plataformes web.
Galí
va voler deixar clar que aquesta imatge turística percebuda es diferencia
totalment de la projectada. Per a fomentar la interacció amb el públic, va fer
que els assistents pensessin en els elements més icònics de diverses ciutats proposades,
tals com París, Londres o Sidney, fent entendre que tots tenim una representació
associada a cada lloc turístic que és la imatge projectada. Aquest tipus de
imatge és buscada pels serveis de màrqueting de la pròpia ciutat i molt sovint
forma part del patrimoni religiós.
La
ponència va omplir la Sala de la Façana del monestir de Montserrat i s’emmarcava
dins l’apartat de “Turisme religiós i noves tecnologies” que cloïa les IV Jornades Universitàries de turisme religiós de la Fundació Abadia de Montserrat 2025.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada