L’acte
va tenir lloc dins de l’espai “Turisme religiós i noves tecnologies”, emmarcat
al seu torn en les IV Jornades Universitàries de Turisme Religiós de
Montserrat (FOTO: Lluís Bages)
|
Barcelona, 8 de març de 2012.-
Donaire va explicar el passat
dimarts a una cinquantena d’assistents que actualment els llocs turístics no tenen
una imatge definida, ja que aquest està “sempre en moviment”. D’aquesta forma,
va voler expressar que aquesta imatge la creen les persones a través de la
xarxa, no els organismes oficials de cada país.
El concepte de “turisme 2.0” va ser desglossat per Donaire en tres punts. Primerament, va destacar l’avantatge que representen les noves tecnologies per al turista, ja que aquest pot entrar en contacte amb anteriors visitants i, fins i tot, residents del lloc. “Així s’evita el boom d’informació hiperbòlica oferta pels organismes oficials”, va assegurar Donaire. En segon lloc, va explicar que les xarxes socials permetien al turista canviar durant el mateix viatge el seu pla de visites, independentment del recorregut ofert per les agències de viatges. Per últim, va fer èmfasi en el concepte de “llarga cua”, és a dir, el fet que a través de les xarxes molts productes turístics minoritaris esdevenen grans atraccions. En aquest sentit, Donaire va mostrar el cas de la web Not for Tourist, dedicada a mostrar espais que els turistes no visiten.
La
ponència de Donaire no va fer quasi èmfasi en la relació entre el turisme
religiós i les noves tecnologies, tot i que aquest era el tema de les jornades.
Únicament va fer-ho a l’inici de la seva intervenció, quan va voler mostrar al
públic el perfil de Twitter de Benet XVI, actualment inactiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada